Veelgestelde vragen

question-mark-general-outline-white
Algemeen
apple-ios-outline-white
Apple iOS
google-android-outline-white
Google Android
subscription-outline-white
Abonnement

Algemeen

  • Hoe werkt Dubline?

    Dubline werkt met een hele gebruiksvriendelijke app waarmee u kunt bellen met een kantoornummer op uw Smartphone. U kunt de Dubline app installeren vanuit de Google Play Store en App Store. Bij de eerste start van de app start ook het aanmeld proces.

    Wilt de app zakelijk gebruiken?
    Zorg dan dat u uw KVK-nummer bij de hand heeft. U kunt kiezen om een nieuw kantoornummer te nemen of uw bestaande kantoornummer mee te nemen naar Dubline.

    Neemt u een nieuw nummer?
    Dan krijgt u de keuze uit een tiental nummers uit uw regio en een vijftal landelijke 085 nummers. U kunt dan direct bellen en gebeld worden na het afronden van de verificatie betaling.

    Neemt u uw bestaande nummer mee?
    Dan dient u rekening te houden met een activatietijd van ongeveer tien werkdagen.
    Voor het activeren van uw Dubline App dient een kleine verificatie betaling gedaan te worden en dit werkt middels iDeal.

  • Hoe kan ik zien dat er gebeld is ?

    U krijgt een notificatie van een gemiste oproep boven in beeld. Als iemand de voicemail inspreekt dan komt deze automatisch als een geluidsfile in uw email box.

  • Kan hetzelfde Dubline nummer ook worden geactiveerd op een zogenaamde ‘vaste telefoon’?

    Ja, naast het Dubline-nummer op uw smartphone kunt u het nummer ook activeren op een vaste telefoon, een zogenaamde VoIP-telefoon. Handig voor in een winkel bijvoorbeeld. Stuur een email naar oplossingen@dubline.nl en wij helpen u graag verder.

  • Waarom kan ik met wifi niet bellen?

    Controleer allereerst of u verbinding met het internet heeft. Wellicht is het WiFi-netwerk waarin u zich bevindt heel goed afgeschermd. Vraag uw netwerkbeheerder om poort 5075 TCP/UDP te openen of zet uw WiFi uit en probeer via 3G/4G te bellen.

  • Wat als ik geen wifi heb?

    Dan werkt Dubline met het 3G of 4G netwerk.

  • Werkt het alleen over wifi of ook over 3G en 4G?

    Dubline werkt via de breedband verbinding van je Smartphone en werkt zowel via Wifi, 3G als 4G.

  • Ik wil geen voicemails meer in mijn e-mail hebben, hoe regel ik dat?

    Neem contact opnemen met Dubline via oplossingen@dubline.nl en wij zorgen dat deze dienst wordt stopgezet.

  • Hoe personaliseer ik de voicemail welkomstboodschap?

    Via het menu in de app of houd de ‘1’ toets ingedrukt of toets 1233. Dan komt u in het voicemailmenu. Ga naar ‘voicemail instellen’ en spreek een nieuwe welkomstboodschap in. Indien gewenst kunnen wij ook een professioneel ingesproken boodschap voor u instellen, deze kunt u aanleveren in WAV of MP3 format. 

  • Kunnen er meerdere telefoonnummers op één adres gebruikt worden?

    Ja, u kunt meerdere nummers op één adres aanvragen en tot maximaal 5 nummers in 1 account.

  • Hoeveel MB is een gesprek?

    Eén minuut bellen is ongeveer 1Mb aan data.

  • Ik wil een telefoonnummer uit een andere regio dan mijn postcode, hoe doe ik dat?

    Wij checken voor zakelijk gebruik op uw KvK-nummer. Als u meerdere vestigingen heeft dan kan voor iedere vestiging een nummer worden geleverd en geactiveerd. Voor particulier gebruik checken wij uw huisadres.

  • Kan ik de voicemail ook op een ander e-mailadres ontvangen? 

    Ja, dat kan. Neem contact op met oplossingen@dubline.nl.

  • Hoe kan ik bellen met Dubline?

    Dubline werkt identiek aan de huidige 06 belapp op uw smartphone.

  • Waarom kan ik niet bellen met Dubline?

    U bent niet ingelogd in de app, u heeft geen breedband verbinding of uw account werkt niet meer vanwege een opzegging of mutatie.

  • Hoe installeer ik Dubline opnieuw?

    U kunt Dubline downloaden in Apple Store of Google Play Store. Na het installeren kunt u inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord. De instellingen krijgen dan automatisch een update en na ongeveer één minuut kunt u weer bellen.

  • Kan ik een buitenlands telefoonnummer krijgen?

    Ja dit is voor een aantal landen mogelijk.

    Neem hiervoor contact op met oplossingen@dubline.nl.

  • Hoe bereik ik de Dubline helpdesk?

    Toets 1200 voor de Dubline-centrale of bel 0172260000

  • Hoe stel ik mijn voicemail in?

    Via het menu in de app of houd de ‘1’ toets ingedrukt of toets 1233. Dan komt u in het voicemailmenu. Ga naar ‘voicemail instellen’ en spreek een nieuwe welkomstboodschap in. Indien gewenst kunnen wij ook een professioneel ingesproken boodschap voor u instellen, deze kunt u aanleveren in WAV of MP3 format. 

  • Werkt Dubline met mijn huidige mobiele telefoon?

    Dubline werkt op alle smarthphones met een iOS versie 10.0 en hoger en Android versie 5.0 en hoger.

  • Waarom heb ik een tweede nummer nodig?

    Hier zijn meerdere antwoorden mogelijk. Een tweede lijn helpt u om uw persoonlijke leven te scheiden van uw werk. Als u nu twee mobiele telefoons heeft, kan er wellicht één weg. Of u heeft al een kantoornummer, maar deze schakelt u vaak door naar uw mobiele telefoon. Als u dit nummer overzet op uw mobiel scheelt dat aanzienlijk in de kosten en het is gemakkelijk bovendien.

  • Ik heb nog geen KvK nummer en bedrijfsrekening, kan ik dan starten met Dubline ?

    Ja, u kunt starten door een privé account te nemen. Zodra u een KvK nummer heeft en eventueel een bedrijfsrekeningnummer dan kunnen wij dit aanpassen en ontvangt u de factuur op uw bedrijfsnaam. Wel zo handig belastingtechnisch gezien.

  • Hoe weet ik dat ik op het zakelijke nummer gebeld wordt?

    U hoort een andere ringtone en de Dubline app wordt wakker zodat u het gesprek direct kunt aannemen.

  • Werkt Dubline ook via ethernet / zonder Elektrosmog ?

    Ja, als u uw mobiele telefoon gedraad verbindt met het internet werkt de Dubline app gewoon normaal. U kunt gewoon bellen en gebeld worden op uw nummer.

    De Dubline Android app werkt ook op een Chromebook welke de Playstore ondersteunt. De Chromebook kan eenvoudig met een USB naar ethernet converter gedraad verbonden worden met het internet.

  • Moet ik een vaste lijn aansluiting hebben voor een vast nummer op mijn mobiel?

    Nee, dit is niet nodig. U kunt ook zonder een vaste aansluiting (thuis of op het werk) een “vast” nummer op uw mobiel nemen.  U kunt tijdens het registratie proces kiezen uit 15 nieuwe nummers.

  • Heeft u een recente smartphone, zet bellen over 4G aan voor meer bel plezier.

    Wil u nog meer plezier uit uw Dubline nummer halen, zet dan uw toestel over op 4G bellen. Hoe dit werkt verschilt per type iPhone en provider. Check daarom de betreffende site.

    Mobiel abonnement via KPN

    Mobiel abonnement via Tele2

    Mobiel abonnement via T-Mobile

    Mobiel abonnement via Vodafone

     

  • Waarom een 1 cent betaling tijdens het aanvraagproces?

    Bij het afsluiten wordt een contract aangegaan. Om er zeker van te zijn dat het abonnement op naam van de juiste persoon wordt afgesloten, is verificatie van belang. Uw naam en bankrekening moeten overeenkomen met de juiste gegevens. Ter verificatie van uw naam en bankrekening vragen wij u daarom om 1 cent te betalen via iDeal. Dit is een vereiste voor de identificatie. Op deze manier kunnen wij zowel uw als onze veiligheid waarborgen.

  • Kan ik het nummer op meerdere toestellen laten uitkomen?

    Ja dat kan! U kunt naast uw hoofdaccount uw nummer op maximaal 4 andere laten uitkomen, dit kunnen zowel Smartphones zijn als Desktop Voip telefoons.

    Neem contact op met onze helpdesk op oplossingen@dubline.nl of 0172 260 000 voor meer informatie

  • Kan Dubline ook doorschakelen naar een professionele aanname service?

    Ja, als u ipv Voicemail wilt doorschakelen naar een telefoon aanname service dan stellen we dat graag voor u in.

  • Wat doen jullie met mijn gegevens?

    Wij gaan zorgvuldig om met uw gegevens en slaan deze op een veilige manier op.
    Meer uitleg is in onze algemene voorwaarden te vinden.

  • Dubline en de Belastingdienst?

    Een Dubline nummer en de Belastingdienst is een goede combinatie.
    U krijgt namelijk van Dubline een aparte factuur voor uw tweede lijn, wanneer u zich in schrijft met uw KVK nummer. Zo is het eenvoudiger om zakelijk gebruik aan te tonen, dan bijvoorbeeld een rekening te moeten splitsen, tijd is tenslotte kostbaar.

Apple iOS

  • Is Dubline geschikt voor iOS?

    Dubline is geschikt voor smartphones met iOS vanaf versie 10.0

  • Kan ik ook de overheid bellen met Dubline?

    Voor het centrale nummer van de overheid belt u met het nummer 1400. Uw gemeente kunt u bereiken via 14 + het lokale netnummer. Bijvoorbeeld 14020 of 140172.

  • Hoe zet ik de app uit en aan?

    Dubbelklik op de homeknop, scroll door tot u Dubline ziet. Veeg de schermafbeelding omhoog als u deze app wilt afsluiten. Zodra u de app weer wilt gebruiken klikt u op de Dubline app. Ook als de app “uit” staat blijft u gewoon  bereikbaar.

  • Hoe verander ik de ringtone?

    In de huidige versie van de app kan de ringtone nog niet worden aangepast.

  • Kan ik een telefoonnummer kopiëren vanuit Dubline of naar Dubline?

    U kunt een nummer kopiëren van bijv een website en deze in de app plakken en dan direct bellen.

  • Hoe luister ik mijn voicemail uit?

    Via het menu in de app of houd de ‘1’ toets ingedrukt of toets 1233. Dan komt u in het voicemailmenu. U ontvangt de voicemails ook als geluidsfragment in uw e-mailbox.

  • Hoe gaat Dubline met mijn contacten om?

    De Dubline app kan bij uw contacten op uw telefoon zodat u deze kan bellen. Dubline importeert of downloadt uw contacten niet.

  • Kan ik anoniem bellen met de Dubline?

    Ja. Schakel het vinkje ‘Toon nummer’ uit in het menu ‘Telefoon instellingen’. U belt dan anoniem.

  • Ik ben niet bereikbaar?

    Wellicht heeft uw toestel geen internet (3G/4G/Wifi) of staat deze op de “vliegtuigstand”

    Staat uw app op “niet storen¨  of bent u uitgelogd ?

  • Hoe stel ik mijn voicemail in?

    Via het menu in de app of houd de ‘1’ toets ingedrukt of toets 1233. Dan komt u in het voicemailmenu. Ga naar ‘voicemail instellen’ en spreek een nieuwe welkomstboodschap in. Indien gewenst kunnen wij ook een professioneel ingesproken boodschap voor u instellen, deze kunt u aanleveren in WAV of MP3 format. 

  • Kan ik met Dubline chatten?

    Naar verwachting wordt in Q1 2018 Whatsapp business geïntroduceerd. U kunt uw Dubline nummer dan gebruiken om een 2e Whatsapp op uw mobiel te installeren. Zo heeft u dan ook zakelijk en privé gescheiden.

  • Ben ik bereikbaar als de Dubline app uit staat?

    Ja, bij een inkomende oproep wordt de app wakker gemaakt gaat deze rinkelen. Als uw smartphone geen internet heeft dan komt een inkomende oproep automatisch in de voicemail terecht.

  • Wat is “Tweestaps verificatie” ?

    Als u gewoon inlogt in de app gaat dit normaal met uw email en wachtwoord.

    Als u “Tweestaps verificatie” aan zet, geeft u ook uw email en wachtwoord in echter ontvangt u daarna een email met daarin een link waarop u kunt klikken om weer in uw account te komen. Zodra u op deze link heeft geklikt ziet u onder in het beeldscherm van de app de gele balk verschijnen met “start met bellen”

    U dient wel altijd de de meest recent ontvangen email met de link te gebruiken als u meerdere inlogpogingen doet.

  • Heeft u een recente smartphone, zet bellen over 4G aan voor meer bel plezier.

    Wil u nog meer plezier uit uw Dubline nummer halen, zet dan uw toestel over op 4G bellen. Hoe dit werkt verschilt per type iPhone en provider. Check daarom de betreffende site.

    Mobiel abonnement via KPN

    Mobiel abonnement via Tele2

    Mobiel abonnement via T-Mobile

    Mobiel abonnement via Vodafone

     

Google Android

  • Is Dubline geschikt voor Android?

    Dubline is geschikt voor smartphones met Android vanaf versie 5.0

  • Maakt Dubline een kopie van mijn contacten?

    Nee. Dubline maakt gebruik van de contactenlijst die al in uw telefoon zit.

  • Kan ik mijn favorieten aanpassen in Dubline?

    Nee. Deze zijn identiek aan de Favorieten in uw mobiele telefoon.

  • Kan ik met Dubline chatten?

    Ja, voor Android is Whatsapp business nu geïntroduceerd en u kunt deze downloaden in de Playstore. U kunt uw Dubline nummer dan gebruiken om een 2e Whatsapp op uw mobiel te installeren. Zo heeft u dan ook zakelijk en privé gescheiden.

  • Kan ik anoniem bellen met de Dubline?

    Ja. Schakel het vinkje ‘Toon nummer’ uit in het menu ‘Instellingen’. U belt dan anoniem.

  • Kan ik ook de overheid bellen met Dubline?

    Voor het centrale nummer van de overheid belt u met het nummer 1400. Uw gemeente kunt u bereiken via 14 + het lokale netnummer. Bijvoorbeeld 14020 of 140172.

  • Hoe luister ik mijn voicemail uit?

    Via het menu in de app of houd de ‘1’ toets ingedrukt of toets 1233. Dan komt u in het voicemailmenu. U ontvangt de voicemails ook als geluidsfragment in uw e-mailbox.

  • Hoe stel ik mijn voicemail in?

    Via het menu in de app of houd de ‘1’ toets ingedrukt of toets 1233. Dan komt u in het voicemailmenu. Ga naar ‘voicemail instellen’ en spreek een nieuwe welkomstboodschap in. Indien gewenst kunnen wij ook een professioneel ingesproken boodschap voor u instellen, deze kunt u aanleveren in WAV of MP3 format. 

  • Ben ik bereikbaar als de Dubline app uit staat?

    Ja, bij een inkomende oproep wordt de app wakker gemaakt gaat deze rinkelen. Als uw smartphone geen internet heeft dan komt een inkomende oproep automatisch in de voicemail terecht.

  • Ik heb meerdere nummers, hoe kan ik wisselen voor het uitgaand bellen ?

    Als u meerdere nummers in uw Dubline account heeft dan kunt u kiezen met welk nummer u uitgaand belt. U kunt deze instelling in de app vinden bij “account instellingen”  en “nummers”

  • Wat is “Tweestaps verificatie” ?

    Als u gewoon inlogt in de app gaat dit normaal met uw email en wachtwoord.

    Als u “Tweestaps verificatie” aan zet, geeft u ook uw email en wachtwoord in echter ontvangt u daarna een email met daarin een link waarop u kunt klikken om weer in uw account te komen. Zodra u op deze link heeft geklikt ziet u onder in het beeldscherm van de app de gele balk verschijnen met “start met bellen”

    U dient wel altijd de de meest recent ontvangen email met de link te gebruiken als u meerdere inlogpogingen doet.

  • Heeft u een Huawei telefoon en gaat de Dubline app niet over?

    In een Huawei telefoon dient de volgende instelling in uw telefoon “aan” te staan, ga naar:

    1. Geavanceerde instellingen
    2. Batterij manager
    3. Beschermde apps
    4. Dubline “aan” zetten

    Screenshot van beschermde apps instellingen

  • Werkt de Dubline app op een Chromebook ?

    Als uw Chromebook de Play Store-app van Google ondersteunt, dan kunt u de Dubline app ook op uw Chromebook installeren en op identieke wijze inloggen als op uw mobiel. De app werkt verder hetzelfde als op uw mobiel.

Abonnement

  • Werkt Dubline ook op rekening?

    Nee, Dubline werkt alleen op basis van automatische incasso.

  • Welke gesprekskosten worden gehanteerd?

    De actuele tarieven kunt u hier vinden.

  • Wat kost een abonnement bij Dubline?

    Een abonnement bij Dubline kost € 3,75 exclusief BTW per maand.
    Meer informatie over tarieven kunt u hier vinden.

  • Kan ik Dubline ook gebruiken in het buitenland?

    Ja, met Dubline bent u in het buitenland bereikbaar en u kunt met uw lokale nummer ook bellen in het buitenland. Wij adviseren u om dat hoofdzakelijk te doen via een goede Wifi verbinding zodat u uw databundel van uw Smartphone niet te veel belast. U kunt wel een bepaalde kleine vertraging ervaren tijdens het gesprek.

  • Gaan de belminuten van mijn belbundel af?

    Nee, als u belt met Dubline gebruikt u geen belminuten maar data van uw data bundel.

  • Is Dubline handig als ik al een kantoornummer heb?

    Ja, u kunt uw huidige nummer behouden bij Dubline.
    U kunt uw bestaande kantoornummer heel makkelijk overzetten op uw mobiel. Zo belt u mobiel zoals u op kantoor gewend bent.

    Tijdens het registratieproces kunt u aangeven dat u uw huidige telefoonnummer wilt over zetten.
    Houd er wel rekening mee dat u uw bestaande nummer niet direct kunt gebruiken met Dubline. Wij moeten eerst het nummer opvragen bij uw huidige telecom provider, hier gaan enkele werkdagen overheen.
    U ontvangt van ons een e-mail wanneer het nummer overgezet is naar Dubline.

  • Kunnen er meerdere telefoonnummers op één adres gebruikt worden? 

    Ja, u kunt meerdere nummers op één adres aanvragen.

  • Waarin verschilt Dubline van soortgelijke oplossingen?
    • Dubline is een volwaardige tweede telefoonlijn op uw smartphone die volledig onafhankelijk werkt naast uw mobiele telefoonlijn
    • Voor het extra telefoonnummer van Dubline heeft u geen extra SIM-kaart nodig
    • Dubline maakt gebruik een Voice over IP-verbinding (VoIP) via 3G/4G/WiFi
    • Dubline schakelt niet door en maakt geen gebruik van uw mobiele telefoonlijn. U heeft geen dubbele kosten voor doorschakelen of extra kosten aan mobiele belminuten
    • U ziet en hoort direct of u gebeld wordt op uw mobiele 06-nummer of op uw vaste Dubline-nummer
    • Met Dubline kunt u overal en altijd bellen met een vast telefoonnummer vanaf uw mobiele telefoon; uw vaste nummer verschijnt in het beeldscherm van degene die u belt
    • Voor bellen en gebeld worden maakt Dubline gebruik van uw bestaande contactenlijst. U hoeft dus niks dubbel op te slaan of bij te houden
    • U heeft geen kosten voor belminuten voor inkomende oproepen of het uitluisteren van de Voicemail
  • Moet ik een nieuw mobiel abonnement afsluiten?

    Nee, Dubline werkt met uw bestaande abonnement en maakt gebruik van de databundel die u heeft.

  • Betaal ik voor inkomende oproepen?

    Nee, ook niet als u in het buitenland bent. Bij Dubline worden alleen uitgaande gesprekken in rekening gebracht.

  • Moet ik een vaste lijn aansluiting hebben voor een vast nummer op mijn mobiel?

    Nee, dit is niet nodig. U kunt ook zonder een vaste aansluiting (thuis of op het werk) een “vast” nummer op uw mobiel nemen.  U kunt tijdens het registratie proces kiezen uit 15 nieuwe nummers.

  • Wat staat er in mijn maandelijkse factuur?

    Via onderstaande link is een factuur te bekijken van een klant welke 2 extra nummers heeft:

    Bekijk de voorbeeld factuur.

  • Wat is de opzegtermijn voor mijn abonnement?

    Het abonnement is maandelijks opzegbaar.

  • Hoe kan ik het abonnement opzeggen?

    In het Feedback gedeelte van de app (bij account settings)  kunt u zich afmelden. U ontvangt dan in het begin van de volgende maand nog een slotfactuur voor de gemaakte belkosten tot die dag.

Mijn vraag staat hier niet tussen.
Wat moet ik nu doen?

Mocht u vraag niet beantwoord zijn, dan kunt u hier in het formulier uw vraag stellen. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen en uw vraag beantwoorden.

U kunt natuurlijk ook altijd bellen met één van onze medewerkers
op 0172 260 000.

Verstuur bericht