06 nummers beschikbaar voor zakelijke iPhone gebruikers. - Neem contact op voor informatie. Lees meer...

WhatsApp Business voor zakelijk gebruik

WhatsApp wordt steeds vaker zakelijk gebruikt om contact met klanten te onderhouden. Als bedrijf kun je hiervoor gebruik maken van WhatsApp Business. Maar hoe werkt dat precies?

Wat is WhatsApp Business?

Naast de gewone WhatsApp messenger bestaat er ook een business versie van de app. Hiermee kun je als ondernemer een bedrijfsprofiel maken. In dit profiel kun je een korte beschrijving van je bedrijf zetten, contactgegevens en openingstijden. Daarnaast heb je ook beschikking over berichten tools. Hiermee krijgen klanten direct antwoord op veelgestelde vragen.

 

WhatsApp Business voor zakelijk gebruik

Voordelen WhatsApp Business

  • Laagdrempelig en persoonlijk contact

  • Snellere dienstverlening

  • Versterkt de klantenbinding

  • Instellen automatische antwoorden

Waarom WhatsApp Business?

Als het gaat om klantenservice, zijn de verwachtingen bij consumenten heel hoog. Bedrijven moeten altijd bereikbaar zijn en snel reageren. Zeker bij chatfuncties op websites of bijvoorbeeld op social media, wordt verwacht dat je als bedrijf snel reageert. WhatsApp is een snelle en gemakkelijke manier om met klanten te communiceren. Klanten hoeven niet te bellen of op social media te zoeken naar je bedrijf. Via WhatsApp kunnen zij eenvoudig hun vragen stellen en kun jij ook eenvoudig antwoord geven.

WhatsApp Business installeren

  1. Ga naar de App/Play store en zoek op WhatsApp Business.
  2. Download de app
  3. Voer je zakelijke telefoonnummer in
  4. Verifieer je telefoonnummer. Dit gaat normaal via SMS. Maar als je even wacht, verschijnt er ook de optie om gebeld te worden. Klik op ‘bel mij’ om gebeld te worden met de verificatiecode.
  5. Vul de bedrijfsnaam in (let op: dit kan maar eenmalig)

Hoe werkt het?

WhatsApp Business lijkt op de gewone versie van WhatsApp, maar heeft een aantal extra functies.

Automatisch antwoorden

WhatsApp Business biedt de mogelijkheid om automatisch antwoord te geven. Bijvoorbeeld bij afwezigheid wanneer je niet snel kunt antwoorden. Op deze manier weten je klanten wanneer ze een antwoord of bericht van je kunnen verwachten. Ook kun je een automatische begroeting instellen om klanten kennis te laten maken met je bedrijf.

Snelle antwoorden

Persoonlijk, gerichte klantenservice wordt steeds belangrijker. Toch stellen veel klanten dezelfde vragen en gaat dit vaak volgens een vaste routine. Speciaal hiervoor kun je bij WhatsApp Business gebruik maken van ‘snelle antwoorden’. Hierbij vervangt de app een afkorting voor een uitgebreid standaard bericht.

Veelgestelde vragen kun je hierin standaardiseren. Wanneer een klant bijvoorbeeld om meer informatie vraagt, kun je de sneltoets “/info” intoetsen waarna een vooraf ingesteld antwoord wordt verzonden. Op deze manier kun je snel en makkelijk antwoorden.

Gesprekken categoriseren

Een handige functie van WhatsApp Business is het labelen van je gesprekken. Op deze manier heb je een gemakkelijk overzicht in je conversaties en kun je bijvoorbeeld nieuwe leads en vaste klanten onderscheiden.

Je kunt een chat labelen door deze lang ingedrukt te houden. Hierdoor komt er een optiemenu naar voren. Selecteer hier het icoontje dat het beste bij het gesprek past of maak zelf labels aan.

zakelijk whatsappen

Whatsapp business met Dubline

Ook met Dubline kun je WhatsApp Business gebruiken. Met Dubline kun je een tweede telefoonnummer toevoegen aan je huidige telefoon. Zo kun je dus privé en zakelijk bellen met een toestel. Maar dit geldt ook voor WhatsApp. Op je huidige toestel voeg je eenvoudig WhatsApp Business toe met je Dubline nummer. Zo kun je makkelijk schakelen tussen privé en zakelijke (WhatsApp) gesprekken.

Ook een tweede nummer om zakelijke mee te WhatsAppen en bellen?

Wil je ook een tweede zakelijke telefoonnummer op je huidige toestel? Bij Dubline heb je keuze uit verschillende netnummers, zoals een 085-nummer, een regionummer en binnenkort ook 06-nummers. Bellen met Dubline kan al vanaf € 4,75 per maand. Vraag eenvoudig een nummer aan via onze website.

DIRECT AANMELDEN >

"Een openbaring!"
Rutger van der Weel, chefkok en eigenaar Restaurant Katseveer
Lees al onze reviews hier
Privé en zakelijke communicatie gescheiden houden? Meld je aan!
Aanmelden
Aanmelden WhatsApp icoon