Veelgestelde vragen

question-mark-general-outline-white
Algemeen
apple-ios-outline-white
Apple iOS
google-android-outline-white
Google Android
subscription-outline-white
Abonnement

Algemeen

  • Hoe werkt Dubline?

    Dubline werkt met een hele gebruiksvriendelijke app waarmee je kunt bellen met een kantoornummer op de Smartphone De 2e telefoon in je telefoon). Je kunt de Dubline app installeren vanuit de Google Play Store en App Store. Bij de eerste start van de app start ook het aanmeld proces.

    De app zakelijk gebruiken?
    Zorg dan dat je het KVK-nummer bij de hand hebt. Er kan gekozen worden om een nieuw kantoornummer te nemen of het bestaande kantoornummer mee te nemen naar Dubline.

    Neem je een nieuw nummer?
    Dan krijg je de keuze uit een tiental nummers uit de regio van de postcode en een vijftal landelijke 085 nummers. Na het afronden van de verificatie betaling kan er direct gebeld worden en ben je bereikbaar op het nummer.

    Neem je een bestaand nummer mee?
    Dan dien je rekening te houden met een activatietijd van ongeveer tien werkdagen.
    Na de verificatie betaling van het registratie proces zal Dubline de aanvraag doen om het nummer over te nemen.

    Op de dag dag het nummer over gaat ontvang je na de portering een activatie email dat het account is opgeleverd en kun je inloggen in de app met het emailadres en paswoord.

  • Hoe kan ik zien dat er gebeld is ?

    Je krijgt een notificatie van een gemiste oproep boven in beeld. Als iemand de voicemail inspreekt dan komt deze automatisch als een geluidsfile in de email box. Via de Dubline app kun je ook kosteloos de Voicemail uitluisteren.

  • Kan hetzelfde Dubline nummer ook worden geactiveerd op een zogenaamde ‘vaste telefoon’?

    Ja, naast het Dubline-nummer op je smartphone kan het nummer ook op een vaste telefoon, een zogenaamde VoIP-telefoon. Handig voor op het bureau, in een winkel of restaurant bijvoorbeeld. Wij adviseren hier de Gigaset N300IP met handset te gebruiken. Stuur een email naar oplossingen@dubline.nl en wij helpen je graag verder hoe dit wordt geactiveerd en ingesteld voor je.

  • Waarom kan ik met WiFi niet bellen?

    Controleer allereerst of u verbinding met het internet heeft. Wellicht is het WiFi-netwerk waarin u zich bevindt heel goed afgeschermd. Vraag uw netwerkbeheerder om poort 5075 TCP/UDP te openen of zet uw WiFi uit en probeer via 3G/4G te bellen.

  • Wat als ik geen WiFi heb?

    Als je smartphone niet verbonden is met het WiFi netwerk dan werkt Dubline met het 3G of 4G netwerk.

  • Werkt het alleen over WiFi of ook over 3G en 4G?

    Dubline werkt via de breedband verbinding van je Smartphone en werkt zowel via WiFi, 3G als 4G.

  • Ik wil geen voicemails meer in mijn e-mail hebben, hoe regel ik dat?

    Neem contact op met Dubline via “support” in My Dubline in de Dubline app en wij zorgen dat deze dienst wordt stopgezet.

  • Hoe personaliseer ik de voicemail welkomstboodschap?

    De voicemail welkomstboodschap kan aangepast worden via het menu in de app of houd de ‘1’ toets ingedrukt of toets 1233. Dan kom je in het voicemailmenu. Ga naar ‘voicemail instellen’ en spreek een nieuwe welkomstboodschap in. Indien gewenst kunnen wij ook een professioneel ingesproken boodschap voor je instellen, deze kan aangeleverd worden in WAV of MP3 format. 

  • Kunnen er meerdere telefoonnummers op één adres gebruikt worden?

    Ja, je kunt meerdere nummers op één adres aanvragen en tot maximaal 5 nummers in 1 account. In de Dubline app kun je instellen met welk nummer er uitgaand gebeld wordt. Als je als ondernemer in de grensstreek woont kan het handig zijn om er bijv een Belgisch of Duits nummer bij te nemen. Dit kan aangegeven worden via de feedbacktoets in de app en wij nemen dan contact met je op.

  • Hoeveel MB is een gesprek?

    Eén minuut bellen is ongeveer 1Mb aan data.

  • Ik wil een telefoonnummer uit een andere regio dan mijn postcode, hoe doe ik dat?

    Wij checken voor zakelijk gebruik op de postcode van het KvK-nummer. Als je meerdere vestigingen hebt dan kan voor iedere vestiging een nummer worden geleverd en geactiveerd. Voor particulier gebruik checken wij  de postcode van het huisadres.

  • Kan ik de voicemail ook op een ander e-mailadres ontvangen? 

    Ja, de voicemail kan ook op een ander of extra emailadres en wij stellen dat graag voor je in. Wil je dit aangeven via de feedback toets in de app ?

  • Hoe kan ik bellen met Dubline?

    Het bellen met Dubline werkt identiek als bellen met een gewone 06 app. Je kiest 1 van je contacten of belt iemand uit de lijst van recente oproepen of je toetst (plakt) een nummer in het gedeelte van het keyboard.

  • Waarom kan ik niet bellen met Dubline?

    Het kan zijn dat je niet bent ingelogd in de app, je hebt geen breedband verbinding of je account werkt niet meer vanwege een opzegging of mutatie.

  • Hoe installeer ik Dubline opnieuw?

    Je kunt Dubline downloaden in Apple Store of Google Play Store. Na het installeren kun je inloggen met het e-mailadres en wachtwoord. De instellingen krijgen dan automatisch een update en na ongeveer één minuut kun je weer bellen.

  • Kan ik een buitenlands telefoonnummer krijgen?

    Ja, Dubline kan ook buitenlandse nummers leveren en dit is voor een aantal landen mogelijk.

    Neem hiervoor contact op met oplossingen@dubline.nl.

  • Hoe bereik ik de Dubline helpdesk?

    De Dubline helpdesk kun je bereiken door direct in de app 1200 te kiezen voor de Dubline-centrale of bel direct naar 0172260000

  • Hoe stel ik mijn voicemail in?

    Via het menu in de app of houd de ‘1’ toets ingedrukt of toets 1233. Dan kom je in het voicemailmenu. Ga naar ‘voicemail instellen’ en spreek een nieuwe welkomstboodschap in en eindig met “#”. Indien gewenst kunnen wij ook een professioneel ingesproken boodschap voor je instellen, deze kun worden aangeleverd u in WAV of MP3 format. 

  • Werkt Dubline met mijn huidige mobiele telefoon?

    Dubline werkt op alle smarthphones met een iOS versie 10.0 en hoger en Android versie 6.0 en hoger.

  • Waarom heb ik een tweede nummer nodig?

    Hier zijn meerdere antwoorden mogelijk. Een tweede lijn helpt je om je persoonlijke leven te scheiden van het werk. Als je nu twee mobiele telefoons hebt, kan er wellicht één weg. Of je hebt al een kantoornummer, maar deze schakel je vaak door naar de mobiele telefoon. Als je dit nummer overzet op de mobiel scheelt dat aanzienlijk in de kosten en het is gemakkelijk bovendien.

  • Ik heb nog geen KvK nummer en bedrijfsrekening, kan ik dan starten met Dubline ?

    Ja, je kunt starten met Dubline door een privé account te nemen. Zodra je een KvK nummer hebt en eventueel een bedrijfsrekeningnummer dan kun je deze zelf aanvullen in  “My Dubline” en ontvang je de factuur op je eigen bedrijfsnaam. Wel zo handig belastingtechnisch gezien en je kunt direct starten met het communiceren van een telefoonnummer op je website, business cards, email footers en social media accounts.

  • Hoe weet ik dat ik op het zakelijke nummer gebeld wordt?

    Je hoort een andere ringtone en de Dubline app wordt wakker en komt op het hoofdscherm zodat je het gesprek direct kunt aannemen.

  • Werkt Dubline ook via ethernet / zonder Elektrosmog ?

    Ja, als je je mobiele telefoon gedraad verbindt met het internet werkt de Dubline app gewoon normaal. Je kunt gewoon bellen en gebeld worden op je eigen nummer.

    De Dubline Android app werkt ook op een Chromebook welke de Playstore ondersteunt. De Chromebook kan eenvoudig met een USB naar ethernet converter gedraad verbonden worden met het internet.

  • Moet ik een vaste lijn aansluiting hebben voor een “vast” nummer op mijn mobiel?

    Nee, dit is niet nodig. Je kunt ook zonder een vaste aansluiting (thuis of op het werk) een “vast” nummer op de mobiel nemen.  Je kunt tijdens het registratie proces kiezen uit 15 nieuwe nummers. Een regio/kantoor nummer zoals wij het noemen is nu net zo mobiel als een 06 nummer.

  • Heb je een recente smartphone, zet bellen over 4G aan voor meer bel plezier.

    Heb je een recente smartphone en wil je nog meer plezier uit je Dubline nummer halen ? Er zijn instellingen waarmee je het toestel op 4G bellen kunt zetten. Hoe dit werkt verschilt per type iPhone en provider. Check daarom de betreffende site en de links zie je hieronder.

    Mobiel abonnement via KPN

    Mobiel abonnement via Tele2

    Mobiel abonnement via T-Mobile

    Mobiel abonnement via Vodafone

     

  • Kan Dubline een lokaal Skype nummer over nemen ?

    Ja, als je een lokaal Skype nummer hebt dan kunnen wij deze overnemen (inporteren). Hieraan zijn geen kosten verbonden.

  • Kan ik mijn vaste nummer meenemen naar Dubline als ik overstap ?

    Ja, tijdens de registratie (in de app of de website) kun je aangeven dat je een bestaand nummer wilt meenemen. Dit nummer overname proces loopt het snelst door als je daar de adres gegevens invult die je huidige provider op de factuur zet. Hieraan zijn geen kosten verbonden en Dubline neemt ook vaste Skype nummers over.

  • Kan ik een welkomstbericht op mijn nummer krijgen ?

    Ja, er kan een welkomstbericht afgespeeld worden als je klant belt voordat er wordt doorgeschakeld naar een aangesloten Dubline app. Wij stellen dit graag voor je in. Dit kan aangevraagd worden via de support toets in de app via My Dubline.

  • Kan Dubline ISDN nummers overnemen ?

    Ja, wij nemen bij voorkeur alle ISDN nummers over waarna je zelf kunt bepalen welke nummers je actief wilt hebben. Je betaalt bij Dubline alleen voor de nummers die actief zijn in je Dubline account. Nummers die je niet meer nodig hebt kunnen we voor je parkeren of na een afkoelperiode van 3 maanden ook weer beschikbaar stellen voor anderen als je er vanaf wilt.

    Als je dit wilt geef dan tijdens de registratie het hoofdnummer op van je ISDN aansluiting die je wilt porteren. Stuur vervolgens een email naar oplossingen@dubline.nl  met de overige ISDN nummers en je Dubline accountnummer. Wij doen dan de aanvraag tot portering van de gehele reeks en houden je op de hoogte van de status.

  • Waarom een 1 cent betaling tijdens het aanvraagproces?

    Bij het afsluiten wordt een contract aangegaan. Om er zeker van te zijn dat het abonnement op naam van de juiste persoon wordt afgesloten, is verificatie van belang. Je naam en bankrekening moeten overeenkomen met de juiste gegevens. Ter verificatie van de naam en bankrekening vragen wij je daarom om 1 cent te betalen via iDeal. Dit is een vereiste voor de identificatie. Op deze manier kunnen wij zowel jouw als onze veiligheid waarborgen.

  • Kan ik het nummer op meerdere toestellen laten uitkomen?

    Ja dat kan! Je kunt naast het hoofdaccount je nummer op maximaal 4 andere toestellen laten uitkomen, dit kunnen zowel Smartphones zijn als Desktop Voip telefoons. Je hoeft ons alleen de email adressen maar te mailen van de personen die je wilt toevoegen, dat kan heel eenvoudig via de “feedback” toets in  My Dubline.

    Neem contact op met onze helpdesk op oplossingen@dubline.nl of 0172 260 000 voor meer informatie

  • Kan Dubline ook doorschakelen naar een professionele aanname service?

    Ja, als je ipv Voicemail wilt doorschakelen naar een telefoon aanname service dan stellen we dat graag voor je in.

  • Wat doen jullie met mijn gegevens?

    Wij gaan zorgvuldig om met je gegevens en slaan deze op een veilige manier op. De gegevens die wij van je hebben kunnen direct gedownload via “My Dubline” in de Dubline app.
    Meer uitleg is in onze algemene voorwaarden te vinden.

  • Dubline en de Belastingdienst?

    Een Dubline nummer en de Belastingdienst is een goede combinatie.
    Je krijgt namelijk van Dubline een aparte factuur voor de tweede lijn, wanneer je je inschrijft met je KVK nummer. Zo is het eenvoudiger om zakelijk gebruik aan te tonen, dan bijvoorbeeld een rekening te moeten splitsen, tijd is tenslotte kostbaar.

Apple iOS

  • Is Dubline geschikt voor iOS?

    Dubline is geschikt voor smartphones met iOS vanaf versie 10.0

  • Kan ik ook de overheid bellen met Dubline?

    Voor het centrale nummer van de overheid bel je met het nummer 1400. Je eigen gemeente kun je bereiken via 14 + het lokale netnummer. Bijvoorbeeld 14020 of 140172.

  • Hoe zet ik de app uit en aan?

    Dubbelklik op de homeknop, scroll door tot je Dubline ziet. Veeg de schermafbeelding omhoog als je deze app wilt afsluiten. Zodra je de app weer wilt gebruiken klik je op de Dubline app. Ook als de app “uit” staat blijf je gewoon  bereikbaar.

  • Hoe verander ik de ringtone?

    In de huidige versie van de app kan de ringtone nog niet worden aangepast.

  • Kan ik een telefoonnummer kopiëren vanuit Dubline of naar Dubline?

    Ja, je kunt een nummer kopiëren van bijv een website en deze in de app plakken en dan direct bellen.

  • Hoe luister ik mijn voicemail uit?

    Er zijn 3 manieren om in het voicemailmenu te komen en nieuwe berichten uit te luisteren:

    1. Dat kan via het menu in de app en dan 1 in toetsen
    2. houd de ‘1’ toets lang ingedrukt en dan 1 in toetsen
    3. toets 1233 en dan 1 in toetsen

    Voicemails worden ook als geluidsfile naar de emailbox gestuurd.

  • Hoe gaat Dubline met mijn contacten om?

    De Dubline app kan bij je contacten op de telefoon zodat je deze kan bellen. Dubline importeert of downloadt jouw contacten niet.

  • Kan ik anoniem bellen met de Dubline?

    Ja. Schakel het vinkje ‘Toon nummer’ uit in het menu ‘Telefoon instellingen’. Je belt dan anoniem.

  • Ik ben niet bereikbaar?

    Wellicht heeft je toestel geen internet (3G/4G/Wifi) of staat deze op de “vliegtuigstand”

    Staat de Dubline app op “niet storen”  of bent je uitgelogd ?

  • Hoe stel ik mijn voicemail in?

    Via het menu in de app of houd de ‘1’ toets ingedrukt of toets 1233. Dan kom je in het voicemailmenu. Ga naar ‘voicemail instellen’ en spreek een nieuwe welkomstboodschap in en eindig met “#”. Indien gewenst kunnen wij ook een professioneel ingesproken boodschap voor je instellen, deze kun worden aangeleverd u in WAV of MP3 format. 

  • Kan ik met Dubline chatten?

    Naar verwachting wordt in Q3 2018 Whatsapp business geïntroduceerd voor de iPhone. Je kunt dan het Dubline nummer gebruiken om de Whatsapp business app op je mobiel te installeren. Zo heb je dan voor het appen ook zakelijk en privé gescheiden.

  • Ben ik bereikbaar als de Dubline app uit staat?

    Ja, bij een inkomende oproep wordt de app wakker gemaakt en gaat deze rinkelen. Als je smartphone geen internet heeft dan komt een inkomende oproep automatisch in de voicemail terecht.

  • Wat is “Tweestaps verificatie” ?

    Als je gewoon inlogt in de app gaat dit normaal alleen met het emailadres en wachtwoord.

    Als je “Tweestaps verificatie” aan zet, geef je ook het emailadres en wachtwoord in echter ontvang je daarna een email met daarin een link waarop je kunt klikken om weer in het account te komen. Zodra je op deze link hebt geklikt zie je onder in het beeldscherm van de app de gele balk verschijnen met “start met bellen”

    Je dient wel altijd de de meest recent ontvangen email met de link te gebruiken als er meerdere inlogpogingen gedaan worden.

  • Heb je een recente smartphone, zet bellen over 4G aan voor meer bel plezier.

    Heb je een recente smartphone en wil je nog meer plezier uit je Dubline nummer halen ? Er zijn instellingen waarmee je het toestel op 4G bellen kunt zetten. Hoe dit werkt verschilt per type iPhone en provider. Check daarom de betreffende site en de links zie je hieronder.

    Mobiel abonnement via KPN

    Mobiel abonnement via Tele2

    Mobiel abonnement via T-Mobile

    Mobiel abonnement via Vodafone

     

Google Android

  • Is Dubline geschikt voor Android?

    Dubline is geschikt voor smartphones met Android vanaf versie 6.0

  • Maakt Dubline een kopie van mijn contacten?

    Nee. Dubline maakt gebruik van de contacten die al in je telefoon zitten. Wij kopiëren deze niet en informeren je eigen netwerk ook niet dat je Dubline hebt, het zijn immers jouw contacten. 

  • Kan ik mijn favorieten aanpassen in Dubline?

    Nee. De favorieten in de Dubline app zijn identiek aan de favorieten in je mobiele telefoon.

  • Kan ik met Dubline chatten?

    Ja, voor Android is Whatsapp business nu geïntroduceerd en je kunt deze downloaden in de Playstore. Je kunt het Dubline nummer dan gebruiken om een Whatsapp business op uw mobiel te installeren. Zo heb je dan ook voor het appen zakelijk en privé gescheiden.

  • Kan ik anoniem bellen met de Dubline?

    Ja. Schakel het vinkje ‘Toon nummer’ uit in het menu ‘Instellingen’. Je belt dan anoniem.

  • Kan ik ook de overheid bellen met Dubline?

    Voor het centrale nummer van de overheid bel je met het nummer 1400. Je eigen gemeente kun je bereiken via 14 + het lokale netnummer. Bijvoorbeeld 14020 of 140172.

  • Hoe luister ik mijn voicemail uit?

    Er zijn 3 manieren om in het voicemailmenu te komen en nieuwe berichten uit te luisteren:

    1. Dat kan via het menu in de app en dan 1 in toetsen
    2. houd de ‘1’ toets lang ingedrukt en dan 1 in toetsen
    3. toets 1233 en dan 1 in toetsen

    Voicemails worden ook als geluidsfile naar de emailbox gestuurd.

  • Hoe stel ik mijn voicemail in?

    Via het menu in de app of houd de ‘1’ toets ingedrukt of toets 1233. Dan kom je in het voicemailmenu. Ga naar ‘voicemail instellen’ en spreek een nieuwe welkomstboodschap in en eindig met “#”. Indien gewenst kunnen wij ook een professioneel ingesproken boodschap voor je instellen, deze kun worden aangeleverd u in WAV of MP3 format. 

  • Ben ik bereikbaar als de Dubline app uit staat?

    Ja, bij een inkomende oproep wordt de app wakker gemaakt en gaat deze rinkelen. Als je smartphone geen internet heeft dan komt een inkomende oproep automatisch in de voicemail terecht.

  • Ik heb meerdere nummers, hoe kan ik wisselen voor het uitgaand bellen ?

    Als je meerdere nummers in de Dubline app hebt dan kun je kiezen met welk nummer je uitgaand belt. Deze instelling is in de Dubline app te vinden bij My Dubline en “nummers”

  • Wat is “Tweestaps verificatie” ?

    Als je gewoon inlogt in de app gaat dit normaal alleen met het emailadres en wachtwoord.

    Als je “Tweestaps verificatie” aan zet, geef je ook het emailadres en wachtwoord in echter ontvang je daarna een email met daarin een link waarop je kunt klikken om weer in het account te komen. Zodra je op deze link hebt geklikt zie je onder in het beeldscherm van de app de gele balk verschijnen met “start met bellen”

    Je dient wel altijd de de meest recent ontvangen email met de link te gebruiken als er meerdere inlogpogingen gedaan worden.

  • Hoe activeer ik WhatsApp business op mijn nummer ?

    Na het downloaden van WhatsApp Business voor Android kun je het zakelijke nummer activeren bij WhatsApp Business.
    Je vult het nummer in bij: “Uw nummer verifiëren”. Om het nummer geverifieerd te krijgen druk je vervolgens op “Mij bellen”. Je ontvangt dan een oproep op je Dubline nummer waarin je de zescijferige activatie code wordt meegedeeld en deze vul je in. Er kan nu gebruik worden gemaakt van WhatsApp Business en klanten kunnen nu appen naar je zakelijke nummer.
    Als je de mobiel koppelt via Web.WhatsApp.com aan de laptop/PC dan geeft dat nog meer gebruiksgemak in de communicatie.

  • Heb je een Huawei telefoon en gaat de Dubline app niet over?

    In een Huawei telefoon dient je volgende instelling in de telefoon “aan” te staan, ga naar:

    1. Geavanceerde instellingen
    2. Batterij manager
    3. Beschermde apps
    4. Dubline “aan” zetten

    Screenshot van beschermde apps instellingen

  • Werkt de Dubline app op een Chromebook ?

    Als je Chromebook de Play Store-app van Google ondersteunt, dan kun je de Dubline app ook op de Chromebook installeren en op identieke wijze inloggen als op de mobiel. De app werkt verder hetzelfde als op de mobiel.

Abonnement

  • Werkt Dubline ook op rekening?

    Nee, Dubline werkt alleen op basis van automatische incasso.

  • Welke gesprekskosten worden gehanteerd?

    De actuele tarieven voor het bepalen van de gesprekskosten kun je hier vinden. Het aantal belminuten wordt weergegeven in My Dubline in de app.

  • Wat kost een abonnement bij Dubline?

    Een abonnement bij Dubline kost € 3,75 exclusief BTW per maand.
    Meer informatie over tarieven kan je hier vinden.

  • Kan ik Dubline ook gebruiken in het buitenland?

    Ja, met Dubline ben je in het buitenland ook gewoon bereikbaar. Je kunt met je lokale nummer ook bellen in het buitenland en het zijn lokale gesprekken die je voert. Nu er in Europa data roaming is op 4G ben je niet alleen meer afhankelijk van een goede Wifi verbinding.

  • Gaan de belminuten van mijn belbundel af?

    Nee, als je belt met Dubline gebruik je geen belminuten maar data uit je data bundel.

  • Is Dubline handig als ik al een vast/kantoornummer heb?

    Ja, je kunt je huidige vaste/kantoor nummer behouden bij Dubline.
    Het bestaande kantoornummer kan heel makkelijk overgezet worden op je mobiel. Zo bel je met je mobiel zoals je op kantoor gewend bent.

    Tijdens het registratieproces kun je aangeven dat je het huidige telefoonnummer over wilt zetten.
    Houd er wel rekening mee dat je het bestaande nummer niet direct kunt gebruiken bij Dubline. Wij moeten eerst het nummer opvragen bij je huidige telecom provider, hier gaan enkele werkdagen overheen.
    Je ontvangt van ons een e-mail wanneer het nummer overgezet is naar Dubline.

  • Kunnen er meerdere telefoonnummers op één adres gebruikt worden? 

    Ja, je kunt meerdere nummers op één adres aanvragen en tot maximaal 5 nummers in 1 account. In de Dubline app kun je instellen met welk nummer er uitgaand gebeld wordt. Als je als ondernemer in de grensstreek woont kan het handig zijn om er bijv een Belgisch of Duits nummer bij te nemen. Dit kan aangegeven worden via de feedbacktoets in de app en wij nemen dan contact met je op.

  • Waarin verschilt Dubline van soortgelijke oplossingen?

    Er zijn meerdere oplossingen en Dubline onderscheidt zich op een aantal vlakken.

    • Dubline is een volwaardige tweede telefoonlijn op uw smartphone die volledig onafhankelijk werkt naast uw mobiele telefoonlijn
    • Voor het extra telefoonnummer van Dubline heeft u geen extra SIM-kaart nodig
    • Dubline maakt gebruik een Voice over IP-verbinding (VoIP) via 3G/4G/WiFi
    • Dubline schakelt niet door en maakt geen gebruik van uw mobiele telefoonlijn. Je hebt geen dubbele kosten voor doorschakelen of extra kosten aan mobiele belminuten
    • Je ziet en hoort direct of je gebeld wordt op uw mobiele 06-nummer of op het “vaste” Dubline-nummer
    • Met Dubline kun je overal en altijd bellen met een vast telefoonnummer vanaf de mobiele telefoon; Je vaste nummer verschijnt in het beeldscherm van degene die je belt
    • Voor bellen en gebeld worden maakt Dubline gebruik van je bestaande contactenlijst. Je hoeft dus niks dubbel op te slaan of bij te houden
      • Je hebt geen kosten voor belminuten voor inkomende oproepen of het uitluisteren van de Voicemail
  • Moet ik een nieuw mobiel abonnement afsluiten?

    Nee, Dubline werkt met je bestaande abonnement en maakt gebruik van de aanwezige databundel.

  • Betaal ik voor inkomende oproepen?

    Nee, je betaalt hiier ook niet voor ook niet als je in het buitenland bent. Bij Dubline worden alleen uitgaande gesprekken in rekening gebracht.

  • Moet ik een vaste lijn aansluiting hebben voor een “vast” nummer op mijn mobiel?

    Nee, dit is niet nodig. Je kunt ook zonder een vaste aansluiting (thuis of op het werk) een “vast” nummer op de mobiel nemen.  Je kunt tijdens het registratie proces kiezen uit 15 nieuwe nummers. Een regio/kantoor nummer zoals wij het noemen is nu net zo mobiel als een 06 nummer.

  • Wat staat er in mijn maandelijkse factuur?

    Via onderstaande link is een factuur te bekijken van een klant welke 2 extra nummers heeft:

    Bekijk de voorbeeld factuur.

  • Kan Dubline een lokaal Skype nummer over nemen ?

    Ja, als je een lokaal Skype nummer hebt dan kunnen wij deze overnemen (inporteren). Hieraan zijn geen kosten verbonden.

  • Kan ik mijn vaste nummer meenemen naar Dubline als ik overstap ?

    Ja, tijdens de registratie (in de app of de website) kun je aangeven dat je een bestaand nummer wilt meenemen. Dit nummer overname proces loopt het snelst door als je daar de adres gegevens invult die je huidige provider op de factuur zet. Hieraan zijn geen kosten verbonden en Dubline neemt ook vaste Skype nummers over.

  • Wat is de opzegtermijn voor mijn abonnement?

    De opzegtermijn voor het abonnement is maandelijks. Dit kan doorgegeven worden via My Dubline en abonnementen. 

  • Hoe kan ik het abonnement opzeggen?

    In de app onder “My Dubline” vindt je bij “abonnementsvorm” ook de knop “mijn abonnement opzeggen”. Je ontvangt dan in het begin van de volgende maand nog een slotfactuur voor de gemaakte belkosten in de afgelopen maand.

Mijn vraag staat hier niet tussen.
Wat moet ik nu doen?

Mocht u vraag niet beantwoord zijn, dan kunt u hier in het formulier uw vraag stellen. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen en uw vraag beantwoorden.

U kunt natuurlijk ook altijd bellen met één van onze medewerkers
op 0172 260 000.

Ik ga ermee akkoord dat Dubline.nl mijn gegevens mag opslaan en verwerken.
Verstuur bericht